راهنمای جامع خرید لپ تاپ
تاريخ : دو شنبه 26 دی 1390برچسب:|راهنمای جامع خرید لپ تاپ|, | 18:59 | نویسنده : سجادشاه محمدپور

راهنمای جامع خرید لپ تاپ

توسط

 

 

در دنیای و زندگی مدرن امروزی، لوازم دیجیتالی و خصوصا کامپیوتر ها جز لاینفک زندگی انسانها شده اند. به خاطر سرعت روز افزون پیشرفت و توسعه تکنولوژِی، امروزه لپ تاپ ها به حدی کارا شده اند که از پس تمام نیاز های دیجیتالی ما بر آیند. و همانطور هم که میبینیم، فروش لپ تاپ رشد وحشتناکی دارد و هر روز به مشتاقان و نیازمندان یک دستگاه لپ تاپ اضافه میشود.

در این راستا لازم دانستیم که مقاله ای در جهت آشنایی بیشتر هموطنان عزیز برای خرید و پروسه خریداری یک لپ تاپ منتشر کنیم. اگر روند خرید لپ تاپ آگاهانه و با اطلاعات کامل باشد، قطعا از انتخاب خود راضی خواهید بود. چون در رده لپ تاپ ها به حدی تنوع زیاد است که برای افراد ناآشنا با این دنیای بزرگ، کمی گیج کننده خواهد بود و در صورت عدم آشنایی کافی، انتخاب صحیحی نخواهید داشت.

 

 

 

 

انواع لپ تاپ بر اساس کاربرد

دانشجویی، تجاری، مخصوص کارهای گرافیکی، گیم، جایگزین کامپیوتر رو میزی (مخصوص خانه)

 

لپ تاپ دانشجویی

دانشجویان معمولا یک دستگاه سبک و کوچک و ارزان قیمت میخواهند. حمل و نقل آسان و راحت و استفاده در کلاس و خوابگاه، جز گزینه های اصلی است. نت بوک ها جز گزینه های اصلی آنهاست. که هم ارزان است و هم اندازه کوچک و وزن بسیار کمی دارد. مشکل اصلی توان پردازش کم پردازنده های نت بوک و اندازه کوچک صفحه نمایش آنهاست.

گزینه بعدی، فوق سبک های ۱۳ اینچی است. شاید کمی از نت بوک ها سنگین تر و بزرگ تر باشند، اما در عوض با داشتن سخت افزار بسیار قدرتمند تر و صفحه نمایش بزرگتر و درایو نوری انتخابی، بهترین انتخاب برای یک دانشجو است.

دنبال همچین دستگاهی بگردید:

حداقل 2GB رم،حداقل 320GBهارد و صفحه نمایش ۱۳ اینچی به پایین.

 

لپ تاپ تجاری

افراد همیشه مسافر، کسانی که یک دستگاه همیشه همراه میخواهند، باید یک لپ تاپ سفت و سخت و محکم با توان پردازشی بالا انتخاب کنند. امکانات جنبی نیز شاید تا اندازه ای مهم باشد.

دنبال همچین دستگاهی بگردید:

حداقل ۲-۴ GB رم، حداقل ۳۲۰GB هارد، صفحه نمایش حداکثر ۱۵ اینچی. امکانات جنبی بسته به نیاز.

 

لپ تاپ مخصوص کارهای گرافیکی

فقط گیمر ها نیازمند یک ابر لپ تاپ نیستند. کسانی که در زمینه کارهای گرافیکی و میکس و کارکردن با فیلم ها و عکس ها به صورت تخصصی و نیمه تخصصی هستند نیز باید دنبال یک دستگاه قدرتمند از لحاظ توان پردازشی CPU، سرعت هارد و رم کافی باشند. پردازنده گرافیکی نیز بسیار مهم است.

در کنار جنبه های سخت افزاری، یک صفحه نمایش با بالاترین رزولوشن (Full HD) نیز بسیار کارا خواهد بود. پورت ها و امکانات جنبی نیز بر اساس نیاز بسیار مهم اند.

دنبال همیچین دستگاهی بگردید:

۴-۸GB رم،حداقل 320GBهارد با دور بالاتر (۷۲۰۰ rpm)، صفحه نمایش ۱۵ تا ۱۷ اینچی با بیشترین رزولوشن ممکن.

 

لپ تاپ گیم

گیمر ها باید یک ابر لپ تاپ داشته باشند. سخت افزار بسیار قدرتمند(پردازنده i7پیشنهاد میشود)+ GPU، همراه سیستم خنک کننده مطلوب جز مهمترین قسمتهای یک دستگاه گیم است. برای بازی، حتما نیازمند یک پردازنده گرافیکی جدا هستید که علاوه بر قدرتمند بودن، باید از بازی های هدف شما نیز پشتیبانی کند.

طبعا سیستمهای گیم، جز گرانترین های بازار هستند ولی بسیار محبوب اند.

دنبال همچین دستگاهی بگردید:

۴-۸GB رم،حداقل 320GBهارد با دور بالاتر (۷۲۰۰ rpm)، صفحه نمایش ۱۷ اینچی به بالا با بیشترین رزولوشن ممکن، پردازنده گرافیکی جدا و قدرتمند.

 

لپ تاپ جایگزین کامپیوتر رو میزی

اگر در گروههای بالا قرار ندارید، حتما جایتان اینجاست. وقتی با افراد خانواده دور هم جمع میشوید تا یک فیلم تماشا کنید، یک صفحه وب را بررسی کنید، خاطرات گذشته خودتان را مرور کنید، یا سیستمی لازم دارید که از جایش تکان نمیخورد و شاید گهگاهی آنرا با خود به سفر دسته جمعی ببرید، باید یک جایگزین رومیزی بخرید.

صفحه نمایش ۱۴-۱۶ اینچی با سخت افزار متوسط و امکانات معمول در این رده، بسیار متداول و مناسب است. برای قیمتهای پایین تر، خصوصا زیر یک میلیون تومان یک پردازنده دو هسته ای، رم و هارد معمول و یک دی وی دی رایتر (شاید بی دی رایتر) یک گزینه مناسب است.

دنبال همچین دستگاهی بگردید:

2GBرم،حداقل 250GBهارد، صفحه نمایش ۱۴-۱۶اینچی، درایو نوری دلبخواه.

 

 

 

گروههای لپ تاپ

گروههای متفاوت لپ تاپ همیشه در حال تغییر هستند. مثلا با معرفی و عرضه نت بوک ها، یک گروه جدا در دنیای لپ تاپ ها باز شد.

با اینکه لپ تاپ ها را بر اساس فاکتور های بسیار متفاوتی مانند: قیمت،صفحه نمایش، وزن، سخت افزار ها و… میتوان دسته بندی کرد، اما شاید بهترین و کاربردی ترین دسته بندی لپ تاپ ها، بر اساس اندازه آنها باشد.

 

تبلت، نت بوک، فوق سبک، کم وزن، متوسط، جایگزین کامپیوتر رومیزی.

 

 

تبلت،

تبلت ها گروههای جدیدی از دستگاههای دیجیتالی هستند که به طوری قطعی نمیتوان آنها را در دسته لپ تاپ ها جای داد. قبلا UMPCها در این دسته بودند.دستگاههای کوچک و کم ارزش و بی مصرفی که تقریبا به درد هیچ کاری نمیخوردند. اما با عرضه تبلت ها که یک ترکیب لپ تاپ/گوشی موبایل هستند و با ورود آی پد به بازار معرفی شدند دیگر جایی برای UMPCهای نخواهد بود. صفحه ۵-۱۰ اینچی لمسی، سیستم عامل های متنوع از اندروید، ویندوز، آیفون، پردازنده های نسبتا ضعیف در قیاس با یک لپ تاپ کامل، امکانات جنبی متنوع از جمله خصیصه های آنها هستند.

خصایص:

صفحه نمایش ۵ تا ۱۰ اینچی لمسی،

ترکیب لپ تاپ/گوشی،

سیستم عامل های متنوع،

طراحی جدید و خلاقانه.

 

 

نت بوک،

از هر کسی که بپرسید، نت بوک ها جز بهترین اختراعات دنیای تکنولوژی در چند سال گذشته بوده اند. رقابت به صورت سرسام آوری در این دسته مابین شرکت های تولید کننده وجود دارد. به صورت طبیعی، یک نت بوک شامل یک صفحه نمایش ۷-۱۲ اینچی، کیبورد و تاچ پد کامل، پردازنده فوق کم مصرف و قیمت بسیار ارزان است.

نت بوک های اولیه بیشتر صفحه ۷ اینچی داشتند ولی امروزه اندازه آنها بیشتر حول ۱۰ اینچ میگردد. پردازنده فوق کم مصرف مثل اتم، 1GBرم، 160-250GBهارد، ویندوز XPیا ۷، صفحه کلید کوچک به همراه تاچ پد کار راه انداز که مخصوص وبگردی، ایمیل، کارکردن با مستندات آفیس و… ساخته شده اند.

خصایص:

صفحه نمایش ۹-۱۲ اینچی،

پردازنده فوق کم مصرف مثل اتم،

فاقد درایو نوری،

قیمت زیر ۵۰۰ هزار تومان.

 

 

فوق سبک،

قبل از خلق نت بوک ها، فوق سبک های کم مصرف و گران قیمت ۱۰-۱۲ اینچی یکه تاز این دسته بودند. محبوبیت نت بوک ها تبدیل به یک تهدید جدی برای فوق سبک ها شد. چه کسی حاضر بود بیش از ۱.۵ میلیون تومان برای یک فوق سبک بپردازد در حالی که یک نت بوک ۵۰۰ هزار تومانی بسیار مشابه آن بود. اما اکنون موج جدیدی از فوق سبک های اینتل با نام Ultrabook به بازار عرضه شده اند و یکی از محبوبترین دسته های لپ تاپ را تشکیل داده اند، چرا که داشتن یک لپ تاپ بسیار باریک و سبک با توان پردازشی بالا، فوق العاده است.

خصایص:

صفحه نمایش ۱۰-۱۳ اینچی،

پردازنده کم مصرف (ULV) یا معمولی،

قیمت بالای ۱۰۰۰ هزار تومان،

فاقد درایو نوری.

 

 

کم وزن (۱۳ اینچی)،

شاید کمی عجیب باشد که چرا برای ۱۳ اینچی ها باید یک دسته جدا در نظر گرفت. اما باید اعتراف کرد یک دستگاه ۱۳ اینچی بزرگترین لپ تاپی است که بتوان به راحتی و بدون درد سر آن را حمل و نقل کرد و کوچکترین لپ تاپی است که بتوان با آن به راحتی کار کرد که مشکل و توان پردازشی ضعیف نیز نداشته باشد.

۱۳ اینچی ها گروه دوست داشتنی هستند.

خصایص:

صفحه ۱۳ اینچی،

درایو نوری انتخابی،

یک دستگاه کامل.

 

 

متوسط،

لپ تاپ های ۱۵ اینچی سنتی و ۱۴ و ۱۶ اینچی های جدید، اعضای این دسته هستند. متوسط ها بیشتر باید یک جا باشند و برای حمل و نقل مداوم مناسب نیستند. رزولوشن ۱۲۸۰*۸۰۰ تا ۱۶۰۰*۹۰۰ (معمول ۱۳۶۶*۷۶۸)، پردازنده حداقل دو هسته ای، 2-4GBرم، تا 500GBهارد و درایو نوری در این دسته بسیار متداول هستند.

از لحاظ قیمت نیز بسیار متنوع و گسترده اند. از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تومان میتوانند بسته به شرکت سازنده و سخت افزار ارائه شده قیمت گذاری شوند. این دسته محبوب ترین دسته و پر مصرف ترین گروه لپ تاپ هاست.

خصایص:

صفحه نمایش ۱۴-۱۶ اینچی،

پردازنده حداقل دو هسته ای،

درایو نوری.

 

 

جایگزین کامپیوتررومیزی،

لپ تاپ های بزرگتر و خصوصا بزرگتر از ۱۷ اینچ در این دسته هستند، سخت افزار قدرتمند، پردازنده گرافیکی مجزا، کیبورد و تاچ پد خوب و بزرگ و مناسب، وزن زیاد، اندازه بزرگ، رزولوشن بالا جز گزینه های اصلی در این دسته هستند.

بهتر است به جای دی وی دی رایتر، بی دی رایتر را انتخاب کنید. باید در نظر داشته باشید وزن زیاد لپ تاپ های جایگزین رو میزی، به حدی هستند که اصلا به درد حمل و نقل نخورند و خیلی نیز نمیتوان آن را تکان داد. واقعا یک دستگاه رو میزی است که سخت افزار قدرتمند آن نیز باعث شده مصرف برق وحشتناکی داشته باشد و عمر باتری بسیار کم است.هنگام کار کردن همیشه باید نزدیک پریز برق باشید. صفحه نمایش ۱۷ اینچی متداول بوده ولی ۱۸ اینچ ها هم زیاد هستند، تا ۲۰ اینچ هم میتوانید انتخاب کنید.

خصایص:

صفحه نمایش بزرگ، بزرگتر از ۱۷ اینچ،

سخت افزار قدرتمند،

پردازنده گرافیکی مجزا،

عمر باتری بسیار کم،

وزن زیاد و اندازه بزرگ.

 

 

 

سخت افزار

سخت افزار هر لپ تاپ مشتمل بر چند گزینه اصلی است. پردازنده مرکزی (CPU)، رم، هارد، پردازنده گرافیکی.

 

پردازنده مرکزی (CPU)

CPUیک کامپیوتر مغز کامپیوتر است. قطعا مهمترین قسمت یک کامیپوتر CPU یا همان مرکز اصلی پردازش داده میباشد. یک پردازنده مشخص میکند لپ تاپ شما چند مرده حلاج است. چقدر قدرت دارد و چقدر توان پردازشی دارد. دو تولید کننده اصلی پردازنده، Intel و AMD هستند. کمپانی Via نیز در تولید پردازنده فعالیت دارد اما سهمش از بازار به حدی اندک است که شاید نتوانید یک لپ تاپ ویا پیدا کنید.

اکنون اینتل فرمانروای سرزمین لپ تاپ هاست.

 

اینتل:

پردازنده های سری Core i اینتل بازار لپ تاپ را متحول کردند. سه سری پردازنده متفاوت از این سری تا کنون عرضه شده است.

Core i7، Core i5، Core i3، که به ترتیب قدرت پردازشی آنها زیاد میشود.

Core i7 مخصوص سیستمهای حرفه ای است و طبعا قیمت گرانتری نیز دارد.Core i5 ضعیف تر از ۷ و مخصوص لپ تاپ های کارا و نیمه حرفه ای است و در انتها Core i3با مصرف کم و توان مناسب مخصوص لپ تاپ های تجاری و رده متوسط است. هر سه نوع این پردازنده مخصوص لپ تاپ های متوسط به بالا هستند.

سری پردازنده های سندی بریج اینتل نیز هم اکنون وارد بازار شده که از لحاظ توان پردازشی بسیار قدرتمند تر از سری قبلی هستند. تنها تفاوت نامگذاری آنها نیز در تعدا ارقام دیجیتالی انتهای نام آنهاست. سندی بریج ها دارای ۴ رقم دیجیتالی هستند در حالیکه سری قبلی ۳ رقم داشتند. مانند ۳۸۰ و ۲۳۱۰!

برای نت بوک ها پردازنده های اتم(Atom) به کار میروند. سری N200، N400 و اخیر دو هسته ای های N500 نیز عرضه شده اند.

سری پردازنده های فوق کم مصرف (ULV) نیز موجودند. بیشتر برای فوق سبک های ۱۰-۱۳ اینچی به کار میروند. طبعا این پردازنده توان کمتری دارند.

از سری پردازنده های قدیمی مثل Core 2 Quad، Core 2 Solo، Dual-Core، Celeron نیز میگذریم چون تقریبا از بازار جمع آوری شده اند.

 

 

 

ای ام دی:

ای ام دی در عرصه لپ تاپ ها خیلی حرفی برای گفتن ندارد. شاید چند مدل اصلی آن را بتوان در تعدا محدودی دستگاه پیدا کرد.

سری اتلون (Athlon) دو و چهار هسته ای مخصوص لپ تاپ های حرفه ای و تجاری و متوسط هستند. از لحاظ توان پردازشی اصلا قابل رقابت با i7 اینتل نیستند. در عوض ارزانتر هستند.

سری نئو (Neo) مخصوص نت بوک ها و فوق سبک هاست، متاسفانه بر خلاف همیشه، نئو از اتم گرانتر است. اما نئو های دو هسته ای واقعا خیلی سر تر از کلی سری پردازنده های اتم حتی دو هسته ای های اتم هستند. از لحاظ پردازش، یک هسته ای های نئو بی ارزش و ضعیف، در عوض دو هسته ای های آن قدرتمند و کارا هستند ولی باز هم گرانتر.

سری توریون (Turion) به عنوان یک پردازنده کم مصرف بوده و بیشتر در ۱۳ اینچی ها و فوق سبک ها کاربرد دارد. گرچه توان پردازشی آن هم خوب نیست.

سری فوزیون (Fusion) یکی از بهترین پردازنده های عرضه شده برای فوق سبک ها و نت بوک ها در سال ۲۰۱۱ است، چرا که این پردازنده ترکیب پردازنده اصلی و گرافیکی یک پلت فرم جدید را به بازار معرفی کرد.

 

 

 

GPU(پردازنده گرافیکی)

گیمر ها، حرفه ای های گرافیک و میکس فیلم و عکس محتاج یک پردازنده گرافیکی مجزا هستند. دو کمپانی AMD و nVidia پردازنده گرافیکی با نامهای تجاری AMDو Geforce را تولید میکنند. همیشه کشمکش بین آنها بوده و هر سال یکی از آنها در صدر قرار میگیرد.

کلا لپ تاپ ها در این زمینه سه دسته اند:

پردازنده گرافیکی مجتمع،

پردازنده گرافیکی مجزا،

هر دوی آنها.

پردازنده گرافیکی مجتمع حداکثر توان نمایش عکس و فیلم متوسط و بارگذاری رابط گرافیکی ویندوز را خواهد داشت.

اکنون بهترین گزینه خرید لپ تاپ با دو پردازنده گرافیکی است. لپ تاپ های جدید، قابلیت سوییچ پردازنده های گرافیکی را دارا هستند. محصولات انویدیا در زمینه سوییچ بهتر است زیرا با تکنولوژی اپتیموس انویدیا، هنگام نیاز به GPU، به صورت خودکار مابین چیپ ست مجزا و مجتمع سوییچ میکند. در گرافیک های AMDاین مهم به صورت دستی صورت میگیرد. مگر در برخی دستگاههای خاص که تولید کننده این محصولات را خودکار کرده باشد.

پردازنده های گرافیکی به دلیل تنوع بسیار و توان پردازشی متنوع، باید به صورت مجزا بررسی شده و مبتنی بر نیاز انتخاب شوند. سری ۵۰۰ و ۴۰۰ انویدیا و سری ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ AMD از جمله متداول ترین ها هستند. برای نت بوک ها هم سری یون انویدیا بهترین است.

 

 

درایوها

هارد، درایو نوری، درایو های خارجی

 

 

 

هارد درایو (درایو سخت)

هارد ها مبتنی بر دو دسته HDD و SDDهستند.

HDD ها تکنولوژی قدیمی و ساده و کارا و ارزان قیمت هستند که فضای مورد نیاز را به اندازه کافی بر آورده میکنند. مشکل آنها در سرعت نسبتا پایین و خصوصا وزن و حجم زیادشان، دمای تولیدی زیاد و آسیب پذیری است. در لپ تاپ های متداول با دو سرعت ۵۴۰۰ و ۷۲۰۰ دور در دقیقه عرضه میشوند که طبعا سرعت بالاتر کمی کارایی دستگاه را افزایش میدهد. البته خیلی چشمگیر نخواهد بود.

SDD(هارد حالت جامد)، تکنولوژی جدید با قیمت بسیار گرانتری هستند که تقریبا تمام مشکلات HDDها را حل کرده اند. در عوض نیز حجم کمتری را در اختیار شما خواهند گذاشت.

همیشه در نظر داشته باشید که حجم انتخابی را بیشتر از آنچه مد نظر دارید برگزینید.

 

 

 

درایو نوری

DVD و (BD) Blue rayاز جمله آنها هستند. در گروههای بالای ۱۳ اینچی حداقل یک دی وی دی رایتر خواهید داشت اما بی دی انتخابی و در عوض گرانتر خواهد بود. شاید نزدیک ۱۵۰-۲۰۰ هزار تومان پول یک درایو بی دی رایتر باشد.

در نظر داشته باشید که هنگاهی یک درایو بی دی کارا و ارزشمند است که رزولوشن صفحه نمایش لپ تاپ نیز بالا باشد. حداقل ۹۰۰*۱۶۰۰. وگرنه ارزشی نخواهد داشت زیرا بی دی ها مخصوص فیلم های Full HD) 1080*1920) هستند و اگر رزولوشن پایین باشد، بی دی بی ارزش خواهد بود.

 

 

 

درایو خارجی

درایو های خارجی بسیار متنوع و بر اساس احتیاجات شما باید انتخاب شوند. معمولا با یک رابط USB، FireWire یا eSATA به لپ تاپ شما متصل میشوند.

 

 

اتصالات و پورت ها

برای اینترنت، اتصال به پرینتر، اسکنر، دوربین، گوشی و هر وسیله دیجیتالی نیازمند پورت های اتصالی خواهید بود. پورت ها مبتنی بر چند دسته اند و هر کدام کارایی خاصی دارند.

پورت های اتصال متداول، شبکه، بلوتوث، اکسپرس کارد (ExpressCard

 

 

 

پورت های اتصال

USB 2.0 و USB 3.0 جز مهمترین و رسمی ترین و شاید جز تنها راه انتقال اطلاعات بین لپ تاپ و دستگاه جانبی باشد.

USB 2.0 در تمام دستگاهها بسته به کارایی آن به تعدادی وجود دارد. اگر دستگاههای زیادی به لپ تاپ وصل میکنید، حتما به یاد داشته باشید که به اندازه کافی پورت USB 2.0داشته باشد. چون استفاده از هاب مجزا به دلیل اشتراک مسیر سرعت انتقال اطلاعات را بسیار کاهش میدهد. USB 3.0اخیرا در برخی لپ تاپ ها نصب میشود و سرعت آن بسیار بالاتر از ۲ است. منتها به دلیل عدم فراگیری آن تا کنون، خیلی قابل استفاده نخواهد بود. چند پورت جدید نیز همچون ثاندربولت عرضه شده اند که خیلی فراگیر نیستند!

 

 

 

شبکه

پورت اترنت یا همان لن (Ethernet) گزینه اصلی اتصال به شبکه است.آنتن Wi-Fiنیز در تمام لپ تاپ ها موجود است. اکثر آنتن های وای فای استاندارد ۸۰۲.۱۱g هستند، اما استاندارد ۸۰۲.۱۱n که سرعت بیشتری دارد نیز کم کم دارد فراگیر میشود.

 

 

 

 

بلوتوث

بلوتوث نیز تقریبا در اکثر مدل ها وجود دارد و میتوانید با آن به انتقال اطلاعات سبک بین لپ تاپ و دستگاههای جانبی مثل گوشی و دوربین و موزیک پخش کن بپردازید.

 

 

 

اکسپرس کارد

درگاهی مجزا و داخلی برای اتصال پر سرعت مثل اترنت گیگابیت و تیونر HDTV، که خیلی کاربرد ندارد.

 

 

 

لوازم جانبی

داک، کیف، باتری همراه، موس و کیبورد.

 

 

 

داک

داک (dock) یا همان دستگاه مخصوص جنبی که میتواند شامل انواع پورت ها، درایو ها، درگاه ها و امکانات متنوع باشد. در مدلهای بسیار متنوعی تولید شده و برخی شرکت ها داک های مخصوص لوازم تولیدی خودشان را دارند.

 

 

 

 

کیف لپ تاپ

لپ تاپ یک دستگاه مخصوص حمل و نقل است. حتما در خرید کیف به راحتی و اندازه مناسب آن دقت داشته باشید. یک لپ تاپ به طور متوسط با لوازم و امکانات جانبی بین ۲.۵-۳ کیلوگرم وزن خواهد داشت، پس وقتی میخواهید آنرا زیاد جابه جا کنید، مدلی را انتخاب کنید که به شانه ها و کمر شما آسب نزند. و در این مورد اصلا خساست به خرج ندهید.

 

 

 

باتری همراه

اگر خیلی از پریز برق در طول روز دور خواهید بود،یعنی بیشتر از ۳ ساعت، حتما بهترین باتری را برای لپ تاپ خودتان انتخاب کنید. علاوه بر قدرتمند ترین باتری، میتوانید از باتری های کمکی نیز بهره مند شوید. قیمت آنها نیز از ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان میتواند باشد. پرداخت پول بیشتر بهتر از کار افتادن دستگاه حین کار خواهد بود.

 

 

 

موس و کیبورد

کارکردن مداوم با تاچ پد خسته کننده و اعصاب خورد کن خواهد بود. خرید یک موس معمولی تا رنج ۲۰ هزار تومان کارتان را بسیار راحت خواهد کرد. کیبورد لپ تاپ نیز اگر سایز مناسبی ندارد یا راحت نیست و یا فاصله دکمه ها از هم خیلی کم است و شما نیز روی یک میز کار میکنید، به فکر خرید یک کیبورد باشید.


نظرات شما عزیزان:

negar
ساعت18:36---29 آذر 1394
سلام خسته نباشید میشه بگید اگه لپ تاپ اتصال برق داشته باشه مشکلش از چیه؟

mahdieh
ساعت12:39---6 مرداد 1391
سلام لطفا اطلاعاتی درباره ی ram هم بگزارید!درسته که میگن win7 رو رم بالاتر از 4 نمیاد؟چرا؟
نخیر صحیح نیست رم بستگی مادربرد دارد . مادربردهای جدید رم های بالاتر را هم ساپورت میکنند ویندوز سون مشکلی با رم های بالتر ندارد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • صرافی کات
  • بک لینک فا